IT-Palveluiden ulkoistaminen?

IT-palveluiden ulkoistaminen?

Gartnerin mukaan yritykset käyttävät yhä enemmän rahaa ulkoistamiseen. Se on trendi, joka on pitkälti linjassa siirtymisen kanssa paikallisista laitteistoista pilveen. Nykypäivän yritykset, jopa tekniikan ulkopuoliset toimijat, pyrkivät liikkumaan nopeammin, olemaan ketterämpiä ja nopeita kaikessa tekemissään. Se on alan suuntaus, sillä jokainen haluaa skaalata IT-projektejaan ylös ja alas mahdollisimman nopeasti, ja he tarvitsevat kolmannen osapuolen tukea tehdäkseen sen.

Minkä tahansa yrityksen muuttaminen teknologisesti ketteräksi yritykseksi ei ole helppoa. Se vaatii sellaista tukea ja osaamista, jota ei usein ole saatavilla sisäisesti. Voimakkaan kasvun aikoina kaiken muotoisten ja -kokoisten yritysten on pakko reagoida ja muuttua nopeasti torjuakseen oman liiketoiminnan jatkuvuutta uhkaavia uusia uhkia. Ja vastaus moniin heidän ongelmiinsa löytyi ulkoistamisesta.

Ammattitaitoinen IT-tuen tarjoaja auttaa hallitsemaan verkkoa, käyttäjiä, palveluita ja laitteita osana yrityksen toimintaa. Tukikumppani auttaa varmistamaan, että organisaation verkosto on ajan tasalla ja että sen teknologia tarjoaa saumattomia toimintoja kaikissa osastoissa, hierarkioissa ja rooleissa yrityksessä.

Tukipalveluntarjoaja auttaa hallitsemaan organisaation toiminnan kannalta tärkeitä palveluita, loppukäyttäjiä, verkkoa ja IT-infrastruktuuria. Varmistaen, että liiketoimintaverkosto on ajan tasalla ja että käyttöönotetut tekniikat tarjoavat ajantasaisen tietoturvan kaikilla toiminnan tasoilla. Jokainen tukipalveluitaan tarjoava on tarjontansa suhteen ainutlaatuinen, mutta ulkoistettujen IT-palvelujen tarjonta sisältää muun muassa:

     

      • Verkon valvontaa, hallintaa ja kyberturvallisuutta

      • Järjestelmien käyttö- ja tukipalvelut

      • Tietojen varmuuskopiointi ja katastrofipalautus

      • Todennus

      • Pilvilaskenta ja -hallinta

    On myös monia muita syitä, miksi yritykset turvautuvat ulkoistettuihin IT-palveluihin, kuten:

     

    1. Hallittavat työvoimakustannukset

    On kallista palkata, kouluttaa ja ylläpitää suurta IT-tiimiä. Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle It-tukihenkilö on 2 652 euroa kuukaudessa (It-tukihenkilö palkka – Duunitorin Palkkavertailu). Yrityksen ei välttämättä ole kannattavaa palkata omaa asiantuntijaansa sillä työmäärän hallinnointi voi olla hankalaa. Monesti työtä on liian vähän tai sitten sitä tulee piikeissä, jolloin ajoittain on yksittäinen asiantuntija ylikuormittunut. Silti tilapäisten IT-tekniikan asiantuntijoiden palkkaaminen voi myös olla pettymys, koska he eivät voi olla kaikkialla tarpeeksi pitkiä ajanjaksoja ymmärtääkseen infrastruktuuria aukottomasti. Toisaalta omistautuneiden ulkoistettujen IT-ratkaisujen käyttö tarjoaa yrityksille pääsyn koulutettujen asiantuntijoiden käyttöön budjettia rikkomatta.

    1. Vähennä IT-kustannuksia

    IT-laitteiden ostaminen on kallista. Sinun on hankittava palvelimia, tallennustilaa, verkkoja, kaapeleita, ohjelmistolisenssejä ja paljon muuta. Kuitenkin, kun yritykset ulkoistavat IT-palvelut, ne voivat pienentää IT-kustannuksia ja tehdä vain kuukausitilauksen, jossa he maksavat käyttämistään tuotteista ja palveluista ilman huolta ylläpidosta, varmuuskopioista tai päivityksistä.

    Toinen huomioon otettava tekijä on tosiasia, että IT:n ulkoistaminen on yksinkertaisesti kustannustehokkain vaihtoehto. Tämä säästää rahaa, joten voit siirtää nämä säästöt asiakkaillesi.

     

    IT:n pitäminen talon sisällä on kallista, ja nämä kustannukset on katettava jossain vaiheessa. Näin asiakkaasi maksavat enemmän, mikä tarkoittaa, että heillä saattaa olla houkutusta etsiä palvelua muualta

    1. Nopeampi järjestelmän käyttöönottonopeus

    Monet IT-projektit jumiutuvat, koska yrityksillä ei ole aikaa ja resursseja toteuttaa niiden toteuttamisen kannalta välttämättömiä järjestelmiä. Ulkoistamalla IT-hallinnan tiimilläsi on aikaa aloittaa projektit heti, kun olet valmis. Ulkoistettu IT-tukesi tarjoaa sinulle tiimin, jota tarvitset projektiisi heti, kun sisäinen johtoryhmäsi sopii IT-projektisi tavoitteesta.

    1. Keskity siihen, mitä osaat parhaiten

    Jokainen johtaja ja jopa työntekijät kokevat, että vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja työtaakan hoitamiseen. Huomion jakaminen IT-huolien ja ydinliiketoimintojen kesken häiritsee yrityksen tavoitteiden saavuttamista. Ulkoistetut IT-ratkaisut antavat kuitenkin yritysten johtajille ja työntekijöille enemmän aikaa keskittyä siihen, mitä he osaavat parhaiten ja mihin heidät on palkattu.

    5. Vähentynyt riski

    Liiketoiminnassa on kyse riskeistä. Sitä ei yksinkertaisesti voi kiertää. Siksi on tärkeää, että yrityksesi minimoi riskit aina kun mahdollista. IT-tukea tarjoavat yritykset voivat auttaa tässä.

    IT-yritysten on pysyttävä säännösten, järjestelmäpäivitysten ja virusuhkien perässä ja pystyttävä ratkaisemaan ongelmat mahdollisimman nopeasti. Näiden palvelujen ulkoistaminen poistaa paineen sinulta ja aseta se suoraan heidän päälleen. Toisin sanoen, se on yksi asia vähemmän, josta sinun on huolehdittava.

    On tietysti mahdotonta täysin välttää riskejä, mutta sinun tulee keskittyä vahvuuksiisi ja antaa IT-urakoitsijan keskittyä omiin vahvuuksiinsa.

    1. Nauti paremmista resursseista

    Monilla pienemmillä organisaatioilla ja startup-yrityksillä ei ole resursseja ostaa ja ylläpitää huipputeknologiaa. Ja avainteknologiat erottavat sen, pysyykö yritys kilpailukykyisenä vai ei. IT-palvelujen ulkoistaminen voi tarjota yrityksellesi pääsyn samaan teknologiaan ja asiantuntemukseen kuin alan suuremmilla yrityksillä ja auttaa tasoittamaan pk-yritysten ja suuryritysten välistä pelikenttää.

    1. Kokemusta useiden asiakkaiden kanssa työskentelevästä tiimistä.

    Toisin kuin yrityksen sisäinen tiimi, joka keskittyy vain yritykseesi, ulkoistetulla IT-tukitiimillä on erittäin laaja kokemus, joka on saatu auttamalla useita asiakkaita ratkaisemaan erilaisia ​​​​ongelmia. Tästä voi olla paljon apua, kun yritykselläsi on uusi haaste, joka sen on ratkaistava, koska ulkoistettu IT-tiimi voi tuoda pöydälle uusia ideoita ja ratkaisuja, joihin oma tiimi ei välttämättä pysty.

    1. Katastrofipalautus

    Jos yritys on toiminnassa tarpeeksi kauan, se joutuu kriisiin, olipa kyseessä kyberhyökkäys, tulipalo tai jokin muu. Yrityksellä kestää aikansa päästä taas jaloilleen ja vahinko ei välttämättä rajoitu vain materiaalisiin kustannuksiin. Valitettavasti monilla yrityksillä on huonot valmiudet katastrofipalauttamiseen. Kustannus kuitenkin moninkertaistuu, jos seisokkiaikaa pidennetään. Tästä johtuen on erittäin tärkeää, että saatavilla on ulkoistettuja IT-palveluita, jotta kriisistä voidaan toipua nopeasti.

     

    Miksi ulkoistaa IT-palvelut? Se on halvempaa, helpompaa, turvallisempaa ja luotettavampaa kuin luottaa yrityksen sisäiseen tietotekniikkaan. Ulkoistetulla IT:llä maksat mielenrauhasta ja kulutat vähemmän.

    Nämä tärkeimmät syyt IT-tuen ulkoistamiseen eivät todellakaan jätä monia syitä olla ulkoistamatta! Jos haluat keskittyä omaan liiketoimintaasi ja nauttia huolettomasta IT:stä, ulkoista yrityksesi IT-tarpeet jo tänään.

    Heräsikö uteliaisuus?

    Voidaan jutella lisää